O zdrowych nawykach żywieniowych mówi się coraz głośniej w ostatnich miesiącach. My Polacy, mimo że jesteśmy fanami smażonych schabowych z półkilową panierką, ziemniaków ze skwarkami, a ulubionym warzywem jest stek, chętniej nakładamy na talerz zdrowe potrawy. Czytamy też uważniej etykiety i w końcu wiemy czym jest glutaminian sodu czy podstawowe polepszacze E..

5245f50ad56974044c7126327f4d1b36

Nie będę Was pouczać o tym co warto kupować w sklepie, a czego lepiej nie wkładać do ust… Nie jestem dietetykiem, ani lekarzem. Jedyne co mogę Wam powiedzieć to.. dlaczego warto świadomiej planować swoją dietę. Sama od pewnego czasu rezygnuję z tłustych przekąsek typu chipsy na korzyść warzyw. Zamiast gazowanych wybieram wodę z cytryną czy własnoręcznie zrobione soki i koktajle. W moim życiu nastąpił przełom, jem tak bo chcę być zdrowa i chcę ten stan przekazywać dalej 🙂

Dlaczego warto zmienić dietę?

  • Dostarczając więcej składników odżywczych i witamin czujemy się silniejsi, mamy więcej energii, chęci do działania. Mózg działa szybciej, sprawniej, a sami mamy wrażenie jakbyśmy byli o kilka lat młodsi 🙂
  • Zdrowa, zbilansowana dieta to także dieta, która pozwoli nam zrzucić zbędne kilogramy lub utrzymać obecną sylwetkę – to chyba nie wymaga dodatkowego tłumaczenia..
  • Zdrowe przekąski, duża dawka warzyw i owoców poprawia stan naszej cery – buzia robi się promienna, znikają niedoskonałości (wypryski) i jest lepiej nawilżona – believe me!
  • Jesteśmy zdrowsi – większość „chorób cywilizacyjnych” jak chociażby cukrzyca, często bierze się z niewłaściwej diety. Nawet osoby leczące się muszą uważać na to co jedzą. Tym samym – jesz zdrowo, masz większą szansę by dożyć do emerytury 😛
  • W naszej lodówce robi się kolorowo, a sami nie popadamy w rutynę (dzisiaj pizza Ristorante speciale czy salami?) – półprodukty dają nam większe pole do popisu, możemy je łączyć na milion różnych sposobów.
  • Nasz budżet na tym zyskuje. Jak wcześniej wspominałam – półprodukty dają większe pole do popisu, nie kupujemy już gotowych dań (np. kotlety w Piotrze i Pawle za 20 zł/kg, czy pyzy w paczce za 6 zł). Wykonanie dania jest znacznie tańsze, a świeże produkty nie wykorzystasz w całości przy jednym podaniu, będą się nadawać na wykonanie śniadania czy kolejnego obiadu.

a2062d5f8d274b419dc4ac6e80422151

Czy chociaż jednym argumentem przekonałam Was do sięgnięcia po zdrowe dania i przekąski? Powiedzcie, że taaak 🙂 Ale jeżeli jeszcze nie jesteście pewni, na dniach będę publikować propozycje dań, moje jadłospisy i duuużą dawkę zdjęć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *